More than sensors+automation

Hygienisk tryckgivare med skyddsklasser upp till IP69

PI 2160

Hygienisk, exakt och robust tryckgivare - JUMO TAROS S46 H

JUMO TAROS S46 H är en idealisk tryckgivare för livsmedelsindustrin, CIP och SIP-applikationer, sterilisatorer och autoklaver samt när det gäller hygieniska tryckmätningsapplikationer. Tryckgivaren säkerställer också maximal driftsäkerhet inom läkemedels-, medicinska och bioteknikindustrin. Skyddsklasser från IP65 till IP69 möjliggör användning inom alla områden, oavsett miljöpåverkan.
Användningen av FDA-kompatibla material och hygieniska processanslutningar (klämma, VARIVENT, JUMO PEKA) garanterar säkerhet och bra rengörbarhet.

Standard mätområdena för JUMO TAROS S46 H är mellan 0 och 100 bar. En autoklav version finns tillgänglig för speciella applikationer. Medeltemperaturen kan variera mellan -40 och +125 ° C. Högst 1 timme per dag kan medeltemperaturen till och med vara 140 ° C, vilket är idealiskt för CIP- och SIP-applikationer. Den totala noggrannheten vid 20 ° C är högst 0,25% av mätområdet.

Nollpunktskorrigeringen kan enkelt utföras med en magnet (t. ex efter autoklavprocessen). På detta sätt levererar tryckgivaren tillförlitliga mätvärden även över en lång period.

JUMO Mät- och Reglerteknik AB
Email: Vorname Punkt Nachname at jumo Punkt net