JUMO Safety Performance

Det nya varumärket för säkerhet

JUMO Safety Performance garanterar maximal säkerhet. Med detta varumärke samlar JUMO alla produkter som är lämpliga för säkerhetsrelaterade system. Dessa inkluderar SIL- och PL-certifierade enheter samt passiva element som kan användas i SIL- och PL-mätkedjor. Dessa är märkta med SIL Qualified och PL Qualified.

Farliga antändningskällor och explosionsskydd

Måste-ha webbinarium för karriärklivet

• Språk tyska
  • 25 april 2024, kl. 10.00 eller kl. 16.00
  • Maximalt kunnande på bara en timme
  • Gratis deltagande inklusive certifikat

Intresserad av ett webbinarium på engelska? Registrera dig nu och få mer information så snart ett datum har fastställts.

Till anmälan

Ökad säkerhet med JUMO Safety Performance

JUMO safetyM STB/STW är ett intressant alternativ till den programmerbara säkerhetsstyrningen. Denna säkerhetsbegränsare/övervakning är utrustad med tre olika funktionella utgångar och möjliggör enkel implementering av en kompakt en-kanals säkerhetsstyrenhet. En sådan lösning är särskilt lämpad för mindre applikationer som specialmaskiner eller enskilda applikationer med låg signaldensitet eller lågt antal signaler. Olika temperaturgivare kan anslutas direkt till JUMO safetyM utan transmittrar. Andra mätvärden som tryck eller nivå kan mätas med en standard ingångssignal.

Kompakta lösningar för temperatur, tryck och nivå.

Tillverkarens godkännande

Mer tid och ökad säkerhet

Baserat på decennier av erfarenhet inom mätning av temperatur och regulatorer har JUMO redan utvecklat en säkerhetsrelaterad kompakt lösning för temperaturgivaren som inte kräver ytterligare verifieringar eller beräkningar. Här kombineras den en kanaliga säkerhetsregulatorn JUMO safetyM med JUMO RTD-temperaturgivare eller termoelement. Tillverkarens deklaration utfärdad av JUMO fastställer en certifierad SIL 3/PL e kompaktlösning. Kompakta lösningar för mätvärdena tryck, nivå och flöde kan utformas upp till SIL 2 och PL d beroende på valet av sensorteknik och ställdon. Beräkningen görs av användaren. JUMO Safety Performance team av experter hjälper användaren med beräkningarna för överensstämmelse med de angivna direktiven

TOPP-FUNKTIONER
Icon1 Certifierad mätkedja upp till SIL 3 Mer tillförlitlig!
Icon 2 Maximal flexibilitet Skräddarsydd för din process!
Icon 3 Kompetent rådgivning av JSP:s kompetensteam!

Anforderung sicherheitstechnischer Daten für JUMO-Produkte

Wenn Sie JUMO-Produkte – insbesondere Temperaturfühler für sicherheitsgerichtete Systeme – im Einsatz haben, können wir Sie bei der Bewertung Ihrer Anlage unterstützen. Hierzu haben wir bei dem jeweiligen Temperaturfühler im Anfrageformular ein Extrafeld implementiert. Hierüber können Sie die jeweiligen sicherheitstechnischen Daten (MTBF, MTTFD und FIT) anfordern.

Formularweiterleitung

Klicken Sie im Produktbereich auf "Jetzt Angebot anfordern", um auf unser Formular weitergeleitet zu werden

Registrera dig direkt kostnadsfritt

Detta är ett obligatoriskt fält. Vänligen ange en hälsning
Detta är ett obligatoriskt fält. Ange ett förnamn
Detta är ett obligatoriskt fält. Ange ett efternamn
Detta är ett obligatoriskt fält. Vänligen ange ditt företagsnamn
Detta är ett obligatoriskt fält. Ange en e-postadress
Detta är ett obligatoriskt fält. Ange ett postnummer
Detta är ett obligatoriskt fält. Vänligen ange ett land

Med din förfrågan ger du oss en uppgift som vi vill uppfylla till din tillfredsställelse. Uppgifterna som samlas in i detta sammanhang sparas. För att behandla din begäran på ett tillfredsställande sätt är det nödvändigt att fylla i alla befintliga fält (endast fälten markerade med * är obligatoriska). Vi använder dina data för att behandla din begäran som en del av affärsprocessen. Det finns inget personligt utnyttjande. I synnerhet vidarebefordrar vi ingen information till tredje part. Vi reserverar oss för den statistiska analysen av anonymiserade dataregister.

In 4 Schritten zum perfekten Angebot

Icon Step 1

1

Stellen Sie uns eine Aufgabe zum lösen, wir helfen Ihnen diese zu konkretisieren. Hiermit werden Sie in die Lage versetzt, die Aufgabenstellung noch besser skizzieren zu können.

Icon Step 2

2

Flyer verteilen andere - Wir stellen Ihnen echte Techniker für Ihre Fragen und Aufgaben zur Seite. Damit profitieren Sie schon von Beginn an.

Icon Step 3

3

Innerhalb der nächsten 48 Stunden erhalten Sie ein unverbindliches Angebot von uns. Damit verkürzen wir Ihre Wartezeit.

4

Sollte Ihnen unser Angebot zusagen, kommen wir gerne bei Ihnen persönlich vorbei und besprechen alle weiteren Details. Damit Sie individuelle Betreuung genießen.

Gesprächstermin vereinbaren

Matthias Garbsch