JUMO har varit ett ägarstyrt familjeföretag sedan starten 1948. Delägarna Bernhard Juchheim och hans son Michael samt verkställande direktörerna Dimitrios Charisiadis och Steffen Hoßfeld fortsätter med det som grundaren Moritz Juchheim ansåg vara viktigt: människor, värderingar och innovationer.
Ledningen har nu byggt vidare på dessa värderingar i över 70 år. Man vet att ett gott ledarskap tillsammans med innovativa lösningar för kunderna är de viktigaste byggstenarna för ett framgångsrikt företag. Förutom en hållbar företagsledning, som de verkställande direktörerna är engagerade i, tar de gemensamt ansvar för den strategiska vidareutvecklingen av företagsgruppen.
General partner Dipl.-Ing. Bernhard Juchheim är son till företagets grundare Moritz Juchheim.
Dialog och förtroendeandan i interaktionen med våra kunder spelar en central roll för oss.
General partner Dipl.-Kfm. Michael Juchheim är sonson till företagets grundare Moritz Juchheim.
Vi är stolta över att ha varit ett självständigt familjeföretag under alla år av dynamisk utveckling. För det här är vad kontinuitet betyder för oss!
Dipl.-Ing. Dimitrios Charisiadis, verkställande direktör
JUMO är ett starkt varumärke med enorm potential. Den framgångsrika kombinationen av de traditionella värdena i ett familjeföretag med modern ledning gör företagsgruppen till en stark och pålitlig partner för kunder över hela världen.
Dr. Steffen Hoßfeld, Verkställande direktör
Våra 2500 familjemedlemmar är fast beslutna att inspirera våra kunder med innovativ spjutspetsteknik, hög produktkvalitet, maximal processeffektivitet och leveranssäkerhet.
Harald Schöppner, Utvecklingschef
Vi följer JUMO:s utveckling från komponent till systemleverantör med innovativa produkter för den digitala eran och med avancerade tekniska lösningar för kompletta kundapplikationer.
Alexandra Dantmann, Global HR-chef
Fokus ligger på människor: Motiverade och välutbildade medarbetare har skrivit JUMO´s framgångshistorien i mer än 7 decennier.
René Auth, Chef för global produktion
Kombinationen av toppmodern teknik och kontinuerlig processoptimering säkerställer flexibel och snabb produktion till konkurrenskraftiga priser.
Michael Diegelmann, Bereichsleitung Globales Produktmanagement / Branchenmanagement / Marketing
Unsere Marketingstrategie zielt darauf ab, die Persönlichkeit unserer Marke zum Leben zu erwecken. Dadurch präsentieren wir unsere Systeme und Lösungen auf eine Art und Weise, die nicht nur begeistert, sondern einen einzigartigen USP für unsere Kunden darstellt.
Dr. Nicole Roß, Bereichsleitung Globale IT
Digitaler Wandel kann nur mit einer leistungsstarken und modernen IT gelingen, die es versteht, den Kunden mit einem zielgerechten Service in den Mittelpunkt zu stellen. Und genau dafür stehen wir.
Kai Klitsch, Bereichsleitung Globale Finanzen und Einkauf
Ein solides finanzielles Fundament, eine hohe Wirtschaftlichkeit und der strategische Blick in die Zukunft ermöglichen das nachhaltige Wachstum der Unternehmensgruppe und damit die Sicherung und Schaffung von Arbeitsplätzen.