JUMO har varit ett ägarstyrt familjeföretag sedan starten 1948. Delägarna Bernhard Juchheim och hans son Michael samt verkställande direktörerna Dimitrios Charisiadis och Steffen Hoßfeld fortsätter med det som grundaren Moritz Juchheim ansåg vara viktigt: människor, värderingar och innovationer.
Ledningen har nu byggt vidare på dessa värderingar i över 70 år. Man vet att ett gott ledarskap tillsammans med innovativa lösningar för kunderna är de viktigaste byggstenarna för ett framgångsrikt företag. Förutom en hållbar företagsledning, som de verkställande direktörerna är engagerade i, tar de gemensamt ansvar för den strategiska vidareutvecklingen av företagsgruppen.
General partner Dipl.-Ing. Bernhard Juchheim är son till företagets grundare Moritz Juchheim.
Dialog och förtroendeandan i interaktionen med våra kunder spelar en central roll för oss.
General partner Dipl.-Kfm. Michael Juchheim är sonson till företagets grundare Moritz Juchheim.
Vi är stolta över att ha varit ett självständigt familjeföretag under alla år av dynamisk utveckling. För det här är vad kontinuitet betyder för oss!
Dipl.-Ing. Dimitrios Charisiadis, verkställande direktör
JUMO är ett starkt varumärke med enorm potential. Den framgångsrika kombinationen av de traditionella värdena i ett familjeföretag med modern ledning gör företagsgruppen till en stark och pålitlig partner för kunder över hela världen.
Dr. Steffen Hoßfeld, Verkställande direktör
Våra 2500 familjemedlemmar är fast beslutna att inspirera våra kunder med innovativ spjutspetsteknik, hög produktkvalitet, maximal processeffektivitet och leveranssäkerhet.
Harald Schöppner, Utvecklingschef
Vi följer JUMO:s utveckling från komponent till systemleverantör med innovativa produkter för den digitala eran och med avancerade tekniska lösningar för kompletta kundapplikationer.
Alexandra Dantmann, Global HR-chef
Fokus ligger på människor: Motiverade och välutbildade medarbetare har skrivit JUMO´s framgångshistorien i mer än 7 decennier.
René Auth, Chef för global produktion
Kombinationen av toppmodern teknik och kontinuerlig processoptimering säkerställer flexibel och snabb produktion till konkurrenskraftiga priser.
Michael Diegelmann, chef för Global Product Management / Market Segment Management / Marketing
Vår marknadsföringsstrategi syftar till att ge liv åt vårt varumärkes personlighet. På så sätt kan vi presentera våra system och lösningar på ett sätt som inte bara inspirerar, utan också utgör en unik USP för våra kunder.
Dr Nicole Roß, chef för Global IT
Den digitala förändringen kan bara lyckas med en mycket effektiv och modern IT-avdelning som förstår hur man sätter kunden i centrum med målinriktad service. Och det är precis vad vi står för.
Kai Klitsch, direktör för global finans och inköp
En solid finansiell grund, hög ekonomisk effektivitet och en strategisk syn på framtiden gör att företagsgruppen kan växa stadigt, vilket i sin tur gör att arbetstillfällen kan tryggas och skapas.