Bästa resultat i Focus ranking 2022

JUMO är det främsta utbildningsföretaget inom mätteknik i Tyskland

Tidningen FOCUS har i samarbete med Institut für Management- und Wirtschaftsforschung undersökt utbildningsnivån i de 20 000 företag med flest anställda i Tyskland. JUMO GmbH & Co. KG fick första plats inom sektorn "Mätteknik" och var ett av 1 001 företag som fick stämpeln "Tysklands bästa utbildningsföretag".

Nedladdningar

Pressfoto
(TIF, 95.20mB)
Visitkort
( VCF, 246B)

För JUMO:s aktieägare och verkställande direktör Bernhard Juchheim är utmärkelsen det främsta beviset på att företagets engagemang för unga människor är meningsfullt: "Utbildning har varit en fråga som legat JUMO varmt om hjärtat i över 70 år. Det förbättrar inte bara vår konkurrensposition - som familjeföretag ser vi också varje aktivitet på detta område som en åtgärd för att stärka hela regionen."

Personalchefen Alexandra Dantmann förklarar att utbildning på JUMO är något speciellt: "Under mottot 'Mer än utbildning' vill vi inte bara förmedla tekniska kunskaper. Vårt mål är att utbilda människor som tar ansvar, visar moraliskt mod och socialt engagemang och identifierar sig med företaget." För närvarande genomgår 76 juniora medarbetare utbildning hos JUMO inom tio olika lärlingsutbildningar.

För FOCUS-rankningen undersöktes bland annat strukturella företagsdata, utbildningskvot, utbildningsframgång eller utbildningsersättning. Som grund användes en enkät och en utvärdering av nyhetskällor på nätet och sociala medier.

Den övergripande bedömningen gjordes på en skala från 1 till 100. JUMO uppnådde den fulla poängen som referensföretag inom mättekniksektorn och placerade sig därmed i toppen av åtta undersökta företag. JUMO har redan tidigare år kunnat skryta med topplaceringar i den här rankingen.

Har du fortfarande frågor?

Presschef

Michael Brosig +49 661 6003 2788 Michael.Brosig@JUMO.net +49 661 6003 2788